 |
E-type V12 1973
|
|
|
Efter att ha avverkat ett tiotal olika
Jaggor under ca 25 års tid,
blev det nu äntligen dags att uppfylla min stora dröm. -En E-type!
Den inhandlades den 12/3-2005, på väg till Jaguarklubbens årsmöte.
På följande sidor kan ni följa dess öde. Innehållet
kommer att fyllas
på allteftersom arbetet fortskrider och nya händelser inträffar.
|
|
Ja så här långt blev 2005.
Vi hann med en liten träff i Örebro den 8/10 också ( se
länk HÄR: ), sedan var det
slut på fritiden och Cristal, som jag kallar henne (efter Champagnen,
-ren njutning och lång eftersmak), åkte ganska omgående
in i garaget för vintern. Tråkigt, men man måste ju jobba
också.
Meningen var att det skulle göras en enklare uppsnyggning under hösten
och vintern, men som det visade sig räckte tiden bara till för
diverse aktiviteter på internet för Jaguarklubbens räkning.
Hackare var i farten och det gick åt mycket tid åt att reparera
skadorna, knacka kod och uppgradera forum och hemsida. Så när
detta skrivs den 12/4 2006, har jag faktiskt inte sett bilen sedan den
ställdes in!
För ett par veckor sedan fick jag också av en händelse
veta att
DETTA ÄR DEN NÄST NÄST SISTA VÄNSTERSTYRDA
2+2:an !
Den sista står på Jaguarmuseet i Coventry, den näst
sista finns det inga aktuella uppgifter om. Det kan faktiskt vara så
att detta är den sista överlevande privatsålda V12-coupe´n!
?? Det ställer saker och ting på huvudet lite grann vad gäller
fortsatt renovering och uppgradering. Jag hade tänkt fortsätta
med diverse uppgraderingar och moderniseringar, men nu får jag nog
fundera på hur jag skall göra med bilen framledes, medan jag
avnjuter kommande sommar, med bilen i nuvarande skick. Förmodligen
blir det en helomvändning och originalrenovering av detta projekt,
medan jag istället flyttar över uppgraderingarna till min 2+2-69:a,
även kallad "tak-vraket".
Tiden får utvisa. Vad som än händer kommer det att visas
här.
|

Bakaxeljobb m.m |
Nu är det år 2006. Det går alldeles för fort!
Man kan ju inte sitta sysslolös ett helt år, så något måste ju göras.
Bakaxeln hade väsnats en del, så den kanske borde vara näst på tur? |
|
Härnäst blir det nog kosmetiska förbättringar. Välkommen tillbaka! |
|